Tempo vsakdanjega življenja, zahteve na delovnih mestih in na drugi strani omejenost razpoložljivega časa, lahko povzroči nakopičenje neopravljenih nalog in povzroči precej stresa. Zdi se, da so dnevi vse krajši, obveznosti pa vse več. Pa je temu res tako? Umetnost time managementa je v delanju pravih stvari in ne vseh stvari. Sliši se precej logično in enostavno, a v praksi so zadeve precej bolj zapletene. Velikokrat se nam zdi, da počnemo ravno to, pa kljub temu nimamo dovolj časa. Pri time management in obvladovanju stresa je coaching zelo učinkovito orodje.

Kadar je nalog in obveznosti preveč, se začne pojavljati stres, pričnemo z odlašanjem (ali pa je to razlog, da imamo obveznosti in nalog preveč), pojavljajo se napake in zmanjkuje nam časa za odnose, ki so temelj za srečno življenje. V veliki meri stres prinašajo nedokončane stvari, ki so bile bodisi odložene ali nedokončane. Dejstvo je, da imamo na svetu vsi enako časa, vsak dan, enakih 24 ur. Razlika med posamezniki je le v tem, kako učinkovito čas izrabljamo.

Ker smo ljudje vključeni v družbe in družbene sisteme, nikoli nismo samo mi tisti, ki si narekujemo tempo in določamo naše zadolžitve ali naloge. Pa vseeno nismo popolnoma brez moči pri ustvarjanju našega urnika in vložka energije.

In spet se lahko vrnemo na začetek. Prvi korak, do uspešnega time managementa je torej določitev prioritetnih nalog in obveznosti. Vendar pa kadar so naše obveznosti povezane z drugimi ljudmi, je lahko prioriteta posameznih nalog precej nejasna in težko določljiva. Tu pa se skriva eden izmed razlogov, ki povzroča stres.  Kadar je prioriteta nalog nejasna, mora vsak posameznik, z vključenimi osebami vzpostavit komunikacijo, s katero pridobi informacije o objektivni prioriteti posamezne naloge in hkrati deliti svoje zadržke o časovnih rokih, vloženem času in energiji, ki jih morebiti ima.

Kot coachinja se s takšno vrsto stresa pri strankah pogosto srečujem in s coaching stranki pomagam, da ga lažje premagujejo.

Zagotovo pa si marsikatero dilemo lahko olajšate že s tem, da sledite 4 smernicam dobrega time managementa.

Kaj lahko naredim sedaj?

Pregovor, ki pravi kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri, ni iz trte zvit. Ljudje, zaradi naše naravnanosti, v največji meri k nalogam pristopamo tako, da najprej opravimo tiste, ki so nam lažje, bolj zabavne ali bolj rutinske. Tiste, ki pa nam vzamejo več asa, energije in od nas zahtevajo več premisleka, pa največkrat odlašamo. Zato poskusite obrniti vrstni red in najprej naredite stvari, ki so najtežje in najbolj obsežne. Lažje in zabavnejše naloge pa imejte za mašila in za čas ko motivacija in koncentracija malo popustita.

Čemu delam to?

Kot sem že omenila, je ključ do uspešnega obvladovanja časa, delati prave stvari. Pri nalogah se vprašajte čemu jih izvajate. In v kolikor ste mnenja, da je naloga sama sebi namen, se pogovorite z vpletenimi in z njimi delite svoj pogled. Lahko se zgodi le, da nimate vseh informacij in boste s tem spoznali smisel v izvajanju naloge ali pa boste udeleženim predstavili nov pogled, ki bo privedel , do opustitve naloge ali zmanjšanja njene pomembnosti.

Kaj je cilj te naloge?

Vedno imejte pred seboj cilj naloge, ki vam bo omogočal vir motivacije, da nalogo izpeljete. Kasneje pa vam omogoča tudi preveriti, kako ste bili pri opravljanju naloge uspešni.

Kako lahko to naredim v najkrajšem času ali z najmanj vložene energije?

Ker želite biti gospodar svojega časa je vsak prihranek na času in energiji korak v to smer. Naloge velikokrat izvajamo rutinsko in nam vzamejo več časa, kot bi bilo sicer potrebno. Zato bodite kreativni in učinkoviti pri svojem delu.

Kot coachinja se z neučinkovitim upravljanjem časa in s tem povezano vrsto stresa pri strankah pogosto srečujem. Največkrat lahko s stranko upravljanje s časom in s tem povezanim stresom, optimiziramo že v nekaj obiskih. Zato ne odlašajte in se naročite na brezplačni uvodni sestanek.

 Prijavite se takoj in prejmite brezplačni posvet za coahing!