american-3748708_640

Kako ukrotiti svoj čas?

»Time management« je vse bolj iskana veščina, saj njeno obvladovanje velikokrat predstavlja enega izmed osnovnih temeljev uspešnosti. »Time management« je še toliko bolj pomemben, ker je čas zelo omejena dobrina, ki se je ne da kupiti. Verjeli ali ne pa jo imamo vedno nekaj na zalogi. To zalogo hranimo izven naše cone udobja.

Dojemanje časa se začne oblikovati že v zgodnjem otroštvu, ko se začne otroku postavljati dnevni ritem. Ob tem, se začne razvijati dojemanje sekvenc časa kot so, dan, teden, leto, a bolj kot dojemanje sekvenc, je pomemben odnos do njih. Dejstvo je da ima dan 24 ur, teden 7 dni in leto 356 (ali 366 dni). Vsak ima pa svoja prepričanja o tem koliko je možno storiti znotraj danega časa, in ta odnos nam  narekuje uspešnost izrabe časa.

Če pogledate ljudi okoli sebe, boste lahko opazili, da tisti, ki najbolj hitijo, največkrat za seboj pustijo precej nedokončanih nalog in se kljub temu, vedno znova lotevajo novih. Na drugi strani pa so tisti ljudje, za katere imate občutek, da se jim nikamor ne mudi pa kljub temu uspevajo in dokončajo projekte v zastavljenem času. Zato so vodje velikokrat razdvojeni in težko ocenjujejo svoje podrejene, saj zaposleni, ki neprestano hitijo, pogosto izkazujejo višjo raven adrenalina in zavzetosti, kot tisti umirjeni.

Ljudje si moramo prisluhniti in se ravnati po naših notranjih vzgibih, a ne vedno in ne za vsako ceno.  Intelekt nam omogoča rast in razvoj, hkrati pa nas tudi zavede, da lažemo samemu sebi. Tako je tudi, ko želimo uspešno upravljati s časom in nas naša notranja ura pogostokrat zavaja in vodi tja, kamor ne želimo.

Najpogostejše napake, pri upravljanjem s časom so:

time management

  1. na »to do« listi je preveč nalog ali pa lista sploh ne obstaja,
  2. ni postavljenih ciljev,
  3. napačne prioritete,
  4. ne obvladovanje motilcev,
  5. odlašanje in
  6. multi-tasking.

  Z drugimi besedam kadar greste s tokom, vam bo zagotovo zmanjkalo časa. Zato pokukajte izven svoje cone udobja in našli boste način, kako spremeniti velik del vašega življenja. Tako boste bolj učinkoviti in sposobni iz vaše zaloge najti tudi čas za tiste najbolj prijetne dele življenja. Če pa delujete kot »freelancer« ali vaše podjetje izvaja storitve v obliki projektnega managementa, se mora obvladovanje časa začeti z zelo osebnim in težkim vprašanjem, in sicer kakšna je cena vašega časa.

Katere ukrepe morate torej sprejeti, da boste imeli več časa.

  1. Postavite si cilje.
  2. Spremljajte porabo svojega časa.
  3. Upoštevajte pravilo 80/20.
  4. Znebite se navad, ki povzročajo odlašanje.
  5. Vzemite si čas za počitek.
  6. Svojo »to do« listo naredite en dan prej.
  7. Naučite se reči ne.

Ker pa pot do učinkovitega razporejanja časa ni lahka, smo vam na voljo strokovnjaki in vam z veseljem pomagamo do večje učinkovitosti, tako v poslovnem svetu, kot zasebnem življenju, ki sta mnogokrat nerazdružljivo prepletena. S coachingom boste time management obvladali hitro